När jag har jobbat så mycket som jag har gjort på sistone så har mina skönhetsrutiner gått ner på minimum, och då menar jag verkligen minimum. Har knappt haft smink. Håret har tvättats endast när det inte gick längre (slarvig fläta eller knut har varit min vän) jag har inte rört än nagelfil - utan naglarna har klippts av när de blivit flisiga.
 
Det enda som varit heligt för mig är kvällsrengöringen. Jag kör alltid dubbelt upp på kvällarna - först en cleansing oil som avlägsnas med en varm tvättlapp i omgångar (har även passat på att se mig lite ansiktsmassage när jag jobbat med oljan) och sen en andra rengöring - som oftast är M Picaut Nourishing Cleanser som även den tas bort med varm tvättlapp. Lite M Picauts ansiktsvatten och sen min nya favorit kräm - L300 Intensive Moisturizing Face Cream   (en mer ingående recension kommer).
 
På morgonen kan jag vara mer "otrogen" och i vissa fall drar jag bara lite micellärt vatten i ansiktet innan jag smetar på lite av min gamla favorit Clinique dagkräm - så slipper jag separat solskydd nu när det är grått och trist (sitter ju framför en datorskärm hela dagarna så lite strålning lär man ju utsätta sig för...)
 
 
 
#L300, #M Picaut, Clinique,

Kommentera

Publiceras ej