Hej alla fina läsare
 
Jag kan inte förstå att det faktiskt finns några kvar efter alla dessa veckor av radioskugga.
 
Jag fick ett mail idag som gjorde att jag bara måste gå in här och kolla läget och då kunde jag bara inte låta bli att skriva lite (eller jättemycket - dock hände nåt och inlägget raderades... detta är försök två)
 
Jag har inte dött eller tappat intresset för bloggen. Jag har velat blogga men tiden och orken har helt enkelt inte funnits där - alls. I september fick jag en ny tjänst på mitt jobb. Det är superroligt och jag trivs järnet. Dock har funktionen jag tagit över varit lite otursförföljd kan vi kalla det. Det har varit underbemanning på tjänsten (och är fortfarande - det ska egentligen vara två personer som sköter funktionen) så när jag började hade det varit tomt ett tag och backloggen var brutal. Inte nog med det så har jag varit tvungen att lära mig allt jag behöver för tjänsten - och det är så mycket lagar, bestämmelser och rutiner som styr att det har inte varit lätt. Hur roligt som helst men inte lätt. Därför jag har jobbat som ett djur - jag behöver inte ta någon semester till jul för jag har timmar att ta ut att täcka alla dagar jag skulle vilja ta om vi säger så ^^
 
Jag vill dock inte att det ska verka som att jag klagar för det menar jag inte att göra. Vill bara ge er lite bakgrundshistoria till varför jag försvann när jag precis började få "lite" rutin på bloggandet igen.
 
Bloggandet är hur roligt som helst men tyvärr var det en sak som var "tvunget" att prioriteras bort ett tag för att orka. Dock har jag en hel del inlägg på lut - om inte annat så måste jag skriva ett "de tog slut"-inlägg snarast eftersom jag nästan drunknar i Beautyskräp haha.
 
Jag hoppas innerligt att saker och ting stabiliserar sig till den nivån att jag känner att jag har tid att blogga kontinuerlig igen för jag saknar det. Jag läser andra skönhetsbloggar (eller ja - skummar lite snabbt på pendeln typ) och känner faktiskt ett litet stygn av avund för att de har tid att blogga när jag så gärna skulle vilja men nånstans måste prioritera min hälsa före bloggen (jag vet - fruktansvärt egoistiskt av mig).
 
Att se att det faktiskt är några tappra själar som tittar in i bloggen även nu peppar lite extra att försöka hitta lite tid att peta iväg kanske några inlägg i alla fall.
 
Tack för att ni finns och du som skickade mail idag och påminde mig om hur kul det är att blogga: du är en fantastisk inspiration. Under den här tiden av kaos så har jag hela tiden tänkt på hur du klarar alla dina projekt med bravur. Stor kram på dig - du är faktiskt bäst på så många sätt!
 

Kommentera

Publiceras ej