Köpte dessa för ett tag sen och är nu redo att lämna ett utlåtande.
 
I setet ingår ovan 5 borstar. Alla med syntet strån i taklon och FSC-certifierat trä i skaften.
 
En liten behändig puderborste som jag anser vara utmärkt till rouge. Mjuk och fluffig men ändå tillräckligt tät för att ge bra kontroll.
En "concealer" borste. Denna tycker jag gör sig mycket bättre som en ögonskuggsborste, speciellt till löst pigment. Därav citationstecknen. Den här är underbar. Otroligt tät, mjukt rundad, den är inte helt platt utan mer oval i formen. Man kan packa på färg, fixa detaljerna tippen och sudda med den. Blir riktigt varm i själen när jag tänker på denna skönhet!
 
Detta kallar de en ögonskuggsborste men jag tycker den är på tok för liten för att vara effektiv alls. Dock funkar den utmärkt att finlira concealern med så jag har bytt funktionen på denna och den ovan. Den är inte riktigt lika tät som det övriga och genom att den är längre i stråna gör det att spetsen är väldigt mjuk vilket gör det lättare att radera ut kanterna på concealern.
En tät, liten, ganska hård, vinklad pensel som är tänkt vara till ögonbrynen men jag föredrar en aningens fluffigare variant till det. Detta är dock den bästa penseln till tight line och eyeliner. Funkar både till ögonskuggan och gel linern. Ger en krisp linje.
I min näve för att visa storleken.
 
De har blivit tvättade några gånger utan att tappa ett endaste strå. De är puttiga nog att få plats i necessären utan att man behöver pussla.
 

Kommentera

Publiceras ej