I eftermiddag ska jag botanisera i solskyddens djungel.
 
Jag har alltid minst SPF 25 i ansiktet (även i mörkaste vintern), även om jag inte är lika religös i att återapplicera var och varannan timme. På resten av kroppen kommer solkrämen fram i takt med att kläderna åker av (blev lite mer provocerande mening än vad jag tänkt men det stämmer ju). Där kör jag alltid på SPF 50, för varför ens försöka, jag riskerar ju att bränna mig ändå. Ja, jag är vampyriskt vit. Jag bränner mig nästan bara någon tar på sig solglajjerna och brun det blir jag bara inte.
 
Till ansiktet har jag ett par jag växlar mellan samt att jag brukar ju lagra produkter. Dagkräm med SPF25/20, Solkräm SPF 30/50 och allt som oftat har jag även min älskade BB-cream som har SPF 30.
 
Ska jag vara ute en hel dag så kör jag generellt bara SPF 50 utan att ha något ovan för att det är lättare att återapplicera. (Brukar ha våtservetter med mig också så att jag kan torka av mellan varven så det blir lite mindre klet).
 
Jobbar jag så har jag BB cream ovanpå solkrämen och en lättare solkräm som jag kan ha ovanpå sminket - till detta har jag än så länge bara provat Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream spf 25. Men den funkar toppen ovan på sminket, om man är lite försiktig när man applicerar det så klart.
 
De jag testat än är:
 
Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream spf 25
Apolosophy Solcreme Ansikte SPF 30
La Roche Posay ANTHELIOS SPF 50+ Dry touch gel-cream
Vichy Capital Soleil SPF 50 (de har bytt design och kommer inte riktigt ihåg vilken variant jag provat)
 
I år ska jag nog prova Eucerin. Och tror jag ska prova någon ny variant till kroppen också.
 
De flesta apoteken kör just nu en eller annan kampanj på just solprodukter så jag får shoppa runt där jag får bäst pris.
 
Tänk på att ta hand om er i solskenet, och njut!
 

Kommentera

Publiceras ej