Peelingar och exfolierande krämer finns i alla möjliga former och färger. Jag brukar normalt välja de mekaniska, troligtvis för att det är det jag är van vid.
 
Emma S Ageless enzyme peel faller då inte in under kategorin mekaniska vilket även hörs på namnet. Det är en ensym peeling vilket betyder att den jobbar på så vis att den "fräter" bort det översta hudlagret istället för att skrubba bort det.
 

Nu har när vi rett ut vilken typ av peeling de är kan vi gå vidare till ett utlåtande om just denna.
 
Praktisk klämtub i stiren design som innehåller en vit kräm, så gott som doftfri. Appliceras på rengjord hud och låts verka i 60 sekunder.
 
Har läst att vissa upplever denna som stickande och lite brännande men nej det skulle jag inte säga att jag upplever. Den är nästan lite sval när jag stryker ut den på huden och upplever inget speciellt under de 60 sekunder som jag har den på huden innan jag sköljer av.
 
Därmed inte sagt att den inte har effekt för när jag baddat av ansiktet så "ta-da". Det är ny, fräsch hy som tittat fram. Får nästan känslan av att sköljt bort alla döda, grå hudceller som legat och klamrat sig fast i ansiktet. Däremot har jag inte kunnat se någon skillnad på mina förstorade porer men en kan ju inte få allt här i världen.
 
Det jag måste tänka på dock med min fuktfattiga hud är att snabbt som ögat smörja in mig efter att jag använt denna för annars torkar huden ihop på tre röda. Jag brukar dra på lite ansiktsolja, speciellt eftersom jag brukar använda denna på kvällen - inte ut i solen efter att du haft syror på huden, eller om du måste se till att ha ordentligt solskydd.
 
Pris: 269 kr (75 ml)
 
Så vad ska den får för betyg? Jag ger den en 3a. Den är bra, men ganska dyr tycker jag. Den ger inte så bra effekt att jag ska tycka att det är helt ok med 269 kr för en så pass liten tub - för jag behöver en relativt stor mängd produkt för att kunna effektivt stryka ut den i hela ansiktet (ca femkronorsstorlek).
 
Så det är väldigt mellanmjölk för mig ändå - lite den är bra, MEN...
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej