Hur känner ni för det?
 
Jag menar nu när det är riktigt varm och klibbigt.
 
Jag som måste fylla på med solkräm stup i minuten (nja, inte riktigt men nästan) drar mig lite för att sminka mig när sommaren är som mest somrig. Bryn är måsten för mig (så de färgar jag så jag slipper bry mig i dem) mascara är trevligt och man ser lite piggare ut (man kan ju också slänga på sig ett par solglajjor så syns inte ögonen alls - typiskt bra!). Knallig läppar är trevliga och kanske nån knallig eyeliner om man känner sig lite extra festlig men annars låter jag huden vila.
 
Det är komiskt för jag tycker det är extra kul med färg på sommaren men leker jag med ögonskuggorna så tvättar jag av allt innan jag kliver utanför dörren.
 
Jag tycker dessutom att det är superskönt att bara kunna slänga sig upp ur sängen (ja ok kravla), slänga på mig en klänning och kunna kliva ut genom dörren och känna mig redo att möta världen.
 
Nu kanske jag ska tillägga att jag inte på något vis känner mig obekväm utan smink vintertid heller. Mina kollegor får ofta möta mitt nakna fejs även vinter tid. MEN jag känner mig fräschare utan smink på sommaren än med vilket är lite roligt och väldigt bekvämt.
 
För vissa funkar det med mindre smink sommartid eftersom de fått en fräsch bränna. Vill bara påpeka att detta inte är fallet för mig. Jag är precis lika transparent nu som på vinterna - förutom att några av mina fräknar blir aningens mer tydliga. Komiskt nog sitter dessa fräknar i stort sett exklusivt under mitt vänstra öga ut mot kindbenet - inte på näsan som jag uppfattar som standard (i alla fall om man bara får fräknar på begränsat område). Älskar mina udda små fräknar <3
 
Hur känner ni min lilla läsarskara - ändrar ni era sminkrutiner under sommaren?
 
 
Bjuder på en blombild - blommor är sommar för mig!
 
Pioner är mina absoluta favoritblommor!
 

Kommentera

Publiceras ej