Jag har i tidigare inlägg skrivt om Tarte's "Tarte of Giving" - Detta var en special utgåva de hade i höstas/vintras. Jag hade tur som fick denna genom en kär vän som var i NYC i november.
 
Det var ett ganska stort paket med många olika komponenter men denna gång vill jag prata om det jag använder mest från den - ögonskuggspaletten:
 
 
De består av "Amazonian Clay" som ska vara hudvårdande - samma saker som finns i deras blush. Skuggorna är mjuka, generellt välpigmenterade och lättsuddade. Det är en fröjd att arbeta med dessa skuggor och det är en mångsidig palett som tillåter både galenskap och fina vardagsmakeuper.
 
 
Översta raden av swatches är den första gruppen av kvadratiska skuggor, från vänster, uppifrån och ner.
Mitten är andra gruppen kvadratiska skuggor.
Sista bilden är de fyra rektangulära skuggorna.
 
Kim's porcelain doll: matt, blekt ljusblå, lite talkig skugga som har har oerhört svårt att få fram någon färg av i swatchen.
Jen's jump rope: matt, en grå-taupe färg, mjuk men inte så jättepigmenterad.
Scott's skateboard: skimmrig, väldigt pigmenterad, mjuk och härlig knallblå skugga. Love!
Staci's charm bracelet: Härligt skimrig silvermetall, ordentligt krut i pigmenten men lite fall out med microglitter (dock inte alls lika mycket som med UDs glitter skuggor)
Steph's pearls: Skimrig pärlemor, denna är det svårt att få fram färg ur ordentligt men den ger ett härligt subtilt skimmer så att dutta denna på en annan skugga kan ge en snygg skimmer effekt.
Jess' storybook: Dov rödrosa skimmer, otroligt mjuk och lätt. En favorit!
Erica's dollhouse: varm skimmrig rosa, ganska svag färg men inte direkt dåligt pigmenterad.
Meridith's hula hoop: Matt plommonlila, mjuk och lätt att få jämn men skulle kunna vara lite mer pigmenterad i min smak
 
Leigh's locket: Skimrig guld med lite koppartoner, välpigmenterad och förvånansvärt lite fall out.
Candace's tap shoes: Mörkt gråbrun skugga i matt/satin finish. Välpigmenterad, en bra bas skugga.
Ali's bicycle: Skimrig tennfärgad skugga med bronzig bas.
Maureen's soccer ball: Mörkbrun skugga med microglitter i guld.
Bianca's coloring book: Matt vaniljfärgad skugga. Denna är en sådan skugga som jag använder i så gott som alla sminkningar på ett eller annat sätt. Jag som är så blek använder den gärna som övergångsfärg, eller som highlight under brynet/ögonvrån/osv. Mycket mångsidig och den gör att hela paletten blir mer användarvänlig och mångsidig.
Anna's tea set: ljus champagne/beige skimmer.
Daniel's teddy bear: Matt persikofärgad skugga, som med tanke på färgen har en bra pigmenteringsgrad enligt mig. Den är inte allt för pigmenterad men den är byggbar.
Tom's stuffed tiger: Rostfärgad skimmer. Fenomenal färg för mig som älskar vad rosttoner gör för mina blå ögon.
 
Nuria's boombox: Välpigmenterad svart med satinfinish. En hel del fall out dock tyvärr.
Sam's ice skates: Skimrig välpigmenterad mörklila.
Claire's cashmere gloves: Dov mellangrön med silverskimmer.
Kate's puppy: Välpigmenterad mellanbrun med satinfinish.  
 
Generellt är jag så grymt nöjd med denna även om det är vissa skuggor jag skulle vilja ha liiiite mer tryck i eller så.

Kommentera

Publiceras ej