Detta är en mascara som jag ständigt går tillbaka till även om jag testar andra mellan varven.
 
Denna ger mig de perfekta vardagsfransarna som sitter där de sitter tills jag bestämmer mig för att de ska bort! Svarta, långa, lätt kurvade (även utan fransböjaren), inte så värst mycket volym men jag har ganska mycket fransar kan jag tycka så det är inte så viktigt till vardags.
 
Gårdagens sminkning. Inglot #607(skimrig koppar) tunt suddat över hela locket och sedan Inglot #406 (skimrig "smutsig" guld) suddat ovanpå. Det som var kvar på penseln suddade jag under nedre fransarna. Väldigt diffust men får mina blå ögon att framträda. Och så klart den berömda mascaran på fransarna!
 
Det är inte tal om att de fäller under ögonen, kladdar eller falnar i färgen. Den klarar regn, snö och tårar utan att ens behöva anstränga sig men är trots detta hur enkel som helst att få bort. Lite varmt vatten och lätta, lätta gnuggningar så faller den av i bitar. Alltså inget kladd runt ögonen efter mascaran heller!
 
Detta tror jag är fjärde eller femte tuben jag är inne på och jag har en ligger oöppnad och väntar på att denna ska ta slut, trots att jag öppnade denna för bara någon vecka sen. Detta är något som inte får bara vara slut i mitt hem. Denna ingår i de stapelvaror som jag alltid har minst en back-up av (ska lista dessa stapelvaror i ett annat inlägg tror jag).
 
Den är inte så dramatisk men den får ofta åka på till fest också mest dock då för att jag kan lita på att den inte dansar iväg framåt småtimmarna.
 
 

Kommentera

Publiceras ej