Förra helgen kände jag mig lite konstnärlig när jag satt och blandande färger till läpparna för glatta livet.
De blev dessa 7 nyanser som jag blandade till
 
Från vänster: peek-a-bloo + raspberry red, peek-a-bloo + bubbelgum pink, peek-a-bloo + hot pink, peek-a-bloo + deep red, peek-a-bloo + tangerine, tangerine+raspberry red, tangerine+raspberry red+peek-a-bloo.
En maffig lila åstakom jag när jag blandade raspberry red med blått.
 
En riktigt kall violett (lite svår att få jämn på läppen va den med) när de blåa blandades med bubblegum pink
Hot Pink blev fakiskt inte så annorlunda när jag blandade i blått men lite maffigare vill jag nog hävda att det blev.
Deep red blev vampigare även om färgen inte ändrades så mycket.
Det blev en plommonig nougatfärg när Tangerine mötte blåa peek-a-bloo. Trivs ganska bra i en sådan färg.
En favorit i repris - koralliga läppar - raspberry + tangerine. Låter som att det skulle bli en bra drinkmix ^^
 
 
 Sist blev det  en brunrosa när den koralliga tonen mötte blått. Denna vet jag inte när jag skulle bära...
 
Jag skulle kunnat fortsätta blanda i all oändlighet men jag blev hungrig så jag bestämde mig för att laga mat istället för att mixa vidare. Det är roligt att veta att jag nog kan knopa ihop nästan vilken färg som helst med dessa!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej